Płatności mobilne

Wszystkie karty debetowe wydane za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Ropczycach mogą być zarejestrowane w aplikacjach płatniczych (portfelach cyfrowych) dostępnych dla telefonów komórkowych, urządzeń mobilnych i zegarków (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i FitBit Pay).

Dzięki nim przy użyciu telefonu tabletu lub zegarka:

  • zapłacisz za zakupy w sklepach w Polsce i za granicą,
  • zapłacisz za zakupy w Internecie,

Płatności mobilne dostawców:

 

Google Pay

Aplikacja Google Pay pozwala płacić kartą przy użyciu telefonów z systemem operacyjnym Android w sklepach, a także w wybranych aplikacjach mobilnych. Płatności zbliżeniowe kartą przy użyciu aplikacji Google Pay akceptowane są we wszystkich terminalach zbliżeniowych w całej Polsce oraz za granicą. Aby zapłacić kartą Visa lub Mastercard przy użyciu aplikacji Google Pay, wystarczy wybudzić telefon i zbliżyć go do terminala.

Posiadacz karty w każdym momencie może zobaczyć historię swoich płatności w aplikacji. Aplikacja Google Pay nie przekazuje sprzedawcom prawdziwych danych karty, a tylko wirtualny numer, którego nie można wykorzystać poza aplikacją.

Do aplikacji Google Pay można dodać wiele kart Banku Spółdzielczego w Ropczycach i podczas płatności korzystać z dowolnej z nich.

Jak uruchomić płatności Google Pay?

 

Pobierz darmową aplikację Google Pay ze sklepu Google Play.

Zarejestruj się w aplikacji i dodaj kartę postępując zgodnie z wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia.

Gotowe! Płać telefonem, wzbudzając go i zbliżając do terminala płatniczego.

Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc, sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe – tak samo jak kartą.

Apple Pay

Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Takie transakcje są łatwe, bezpieczne i poufne. Zyskujesz też wygodę – teraz na zakupy nie musisz zabierać portfela bo wystarczy, że masz ze sobą swojego iPhone’a.

 

Płacąc za pomocą Apple Pay poprzez iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Płacenie w sklepach, aplikacjach mobilnych (czyli popularnych „apkach”) i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

Zabezpieczenia i prywatność

 

Karta płatnicza naszego banku z Apple Pay. Bezpieczniejsze, bardziej poufne płatności.

Podczas zakupów Apple Pay wykorzystuje numer przypisany konkretnemu urządzeniu i unikalny kod transakcji. Pełny numer karty nigdy nie jest przechowywany w urządzeniu ani na serwerach Apple i nie może być udostępniany sprzedawcom. Apple Pay nie zachowuje danych o transakcjach, które dałoby się powiązać z Twoją tożsamością, zatem wszystkich zakupów dokonujesz całkowicie poufnie.

Jak dodać kartę?

 

Dodanie karty płatniczej do usługi Apple Pay jest proste. Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić.

iPhone

  • Otwórz aplikację Wallet.
  • Stuknij znak „+” w prawym górnym rogu.
  • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes lub wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

 

Apple Watch

  • Otwórz aplikację Apple Watch w iPhonie.
  • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.
  • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

iPad

  • Przejdź do Ustawień.
  • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.
  • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPada.

 

MacBook Pro z czytnikiem Touch ID

 

  • Otwórz Preferencje systemowe.
  • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę”.
  • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro.

Jak płacić?

 

Z Apple Pay płacisz szybciej i bezpieczniej.

 

Płatności w sklepach

Apple Pay to bezpieczniejszy i szybszy sposób płacenia w sklepach  za pomocą iPhone’a i Apple Watch. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień*.

Aby zapłacić przy użyciu Face ID, kliknij dwukrotnie boczny przycisk, spójrz na ekran, a następnie zbliż iPhone’a do czytnika. Jeśli chcesz zapłacić przy użyciu Touch ID, zbliż iPhone’a do czytnika, trzymając palec na czujniku Touch ID.

Płacąc zegarkiem Apple Watch, kliknij dwukrotnie boczny przycisk i zbliż Apple Watch do czytnika.

 

Płacenie w apkach i witrynach internetowych

Apple Pay to prostsza i szybsza metoda płacenia w aplikacjach i internecie, która nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy*.

Aby za pomocą iPhone’a lub iPada zapłacić w aplikacji lub witrynie internetowej otwartej w Safari, wybierz Apple Pay na etapie finalizowania transakcji i dokonaj płatności, korzystając z Face ID lub Touch ID.

Aby zapłacić w witrynie internetowej otwartej w Safari na Macu, wybierz Apple Pay i dokonaj płatności, korzystając z iPhone’a lub zegarka Apple Watch. Na MacBooku Pro możesz płacić, używając Touch ID na pasku Touch Bar.

Gdzie można płacić?

 

Apple Pay działa wszędzie tam, gdzie widnieją poniższe symbole.

 

 

Częste pytania:

 

Ile kart mogę dodać na jednym urządzeniu (smartfonie, tablecie)?

Można dodać do 12 kart na jednym urządzeniu, lecz liczba ta może być mniejsza w zależności od typu.

Czy będę widzieć transakcje na telefonie?

Tak, ostatnie transakcje wykonane przy pomocy iPhone’a będą widoczne na ekranie.

Czy mogę dodać do aplikacji Wallet karty innych banków?

Tak, można dodać do 12 kart, jednakże dany Bank musi wspierać tę usługę. Liczba dodanych kart może się różnić pomiędzy urządzeniami.

Wykonałem transakcję w sklepie i terminal pokazuję odmowę, ale na telefonie widziałem "OK". Czy transakcja doszła do skutku?

Tak. Użytkownik widzi komunikat potwierdzający wykonanie transakcji, jednak transakcja może nie dojść do skutku. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z Bankiem w celu sprawdzenia. Skuteczna transakcja pojawi się w historii ostatnich operacji.

Czy Klient otrzymuje powiadomienie w przypadku odmowy transakcji?

Klient otrzymuje powiadomienie zarówno o tym, że transakcja się powiodła, jak i o niepowodzeniu transakcji (na ekranie urządzenia).

Czy usuniecie karty z iPhone'a wpłynie na kartę w zegarku AppleWatch powiązanym z tym samym iPhone'em?

Nie, są one niezależne.

Czy rozparowanie AppleWatch z iPhon'em usunie kartę z zegarka?

Tak, po rozparowaniu urządzeń karta z zegarka zostanie usunięta.

Otrzymuję komunikat dotyczący błędu: "Karta nie została dodana. Skontaktuj się z Bankiem Wydawcą". Co to oznacza?

Karta może być zastrzeżona i nie może być dodana. Należy skontaktować się z Bankiem w celu indywidualnej weryfikacji.

Co się stanie gdy zgubię / zostanie mi skradziony iPhone ?

Użytkownik iPhone’a może zawiesić lub usunąć karty zwirtualizowane poprzez iCloud a także wykonać to przez Kartosferę lub na Infolinii

Dlaczego nie jestem proszony o kod PIN?

Wszystkie transakcje są uwierzytelnione przez urządzenie, np., Youch ID, Face ID lub kod na urządzeniu IOS, Kod PIN karty fizycznej nie jest używany.

Garmin Pay

Garmin Pay – płać za zakupy zegarkiem

Usługa Garmin Pay to usługa transakcji zbliżeniowych, opracowana z myślą o osobach będących w ciągłym ruchu.  Niezależnie od tego, czy chcesz wypić filiżankę kawy po porannym biegu, czy przekąsić coś podczas przejażdżki, Garmin Pay umożliwia szybkie i proste dokonywanie zakupów wyłącznie przy użyciu zegarka. Nie masz portfela? Nie masz telefonu? Nie ma problemu.

Garmin Pay to usługa mobilnych płatności zbliżeniowych realizowanych zegarkiem Garmin, po dodaniu karty płatniczej do cyfrowego portfela. Dzięki usłudze, płacąc zegarkiem, możesz korzystać z tych samych kart płatniczych, których używasz na co dzień.

Pobierz aplikację Garmin Connect na telefon z systemem Android lub iOS.

W aplikacji Garmin Connect Mobile wyszukaj swój zegarek i połącz go z aplikacją używając przycisku „synchronizuj”. W aplikacji wybierz opcję Garmin Pay, a następnie Utwórz portfel.

Dodaj kartę, wprowadź dane karty, zaakceptuj warunki korzystania z usługi.

Potwierdź dodanie karty kodem SMS.

Szybka i łatwa obsługa, czyli jak płacić zegarkiem z Garmin Pay?

 

Wystarczą dwa kroki, aby uzyskać dostęp do usługi:

  1. Na zegarku wybierz portfel – naciśnij i przytrzymaj przycisk akcji/menu i wybierz ikonę portfela.
  2. Wpisz 4-cyfrowe hasło i przyłóż zegarek do terminala.

    To wszystko. Nie trzeba wyjmować telefonu, karty ani pieniędzy.

Płać bez obaw z Garmin Pay – prywatność i zabezpieczenia

Usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika, wykorzystując przypisane do danego zegarka numery kart i kody transakcji za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje płatności. Numer posiadanej karty nie jest przechowywany w urządzeniu ani na serwerach Garmin. Nie zostaje również przekazany sprzedawcy podczas dokonywania płatności. Możesz dzięki temu płacić bez obaw.

 

Najczęściej zadawane pytania:

 

Które karty mogę dodać do usług?

Wszystkie karty wydane w Grupie BPS z wyłączeniem Naklejki zbliżeniowej.

Gdzie mogę płacić za pomocą usługi Garmin Pay?

Wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności zbliżeniowe.

Czy płacenie w ten sposób jest bezpieczne?

Tak. Usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika. Oryginalny numer karty zostaje zastąpiony cyfrowym zamiennikiem, tzw. tokenem. Dzięki temu numer posiadanej karty fizycznej nie jest przechowywany w zegarku ani na serwerach dostawcy usługi. Nie jest również przekazywany sprzedawcy podczas dokonywania płatności.

Czy, żeby zapłacić, muszę mieć przy sobie telefon?

Nie, wystarczy zegarek z dodaną wcześniej kartą.

Czy muszę mieć dostęp do Internetu, żeby korzystać z usług?

Nie, dostęp do Internetu niezbędny jest tylko w czasie dodawania karty do cyfrowego portfela.

Czy mogę do usługi dodać więcej niż jedną kartę?

Tak, można dodać więcej niż jedną kartę.

FitBit Pay

Fitbit Pay to usługa mobilnych płatności zbliżeniowych, która umożliwia klientom dokonywanie zakupów w sklepach za pomocą zegarków. Z Fitbit Pay możesz korzystać wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.

Usługa Fitbit Pay działa z kartami kredytowymi i debetowymi Visa i Mastercard. Wystarczy dodać je do wirtualnego portfela w zegarku.

Jak zacząć korzystać z usługi?

 

Aby rozpocząć korzystanie z usługi:

  • Pobierz najnowszą wersję aplikacji Fitbit na smartfona
  • Upewnij się, że zegarek Fitbit jest naładowany
  • Otwórz aplikację Fitbit na swoim telefonie i przejdź do ustawień zegarka
  • Stuknij Fitbit Wallet i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać kartę
  • Jeśli nie utworzyłeś wcześniej kodu PIN dla swojego zegarka, zostaniesz poproszony o jego ustawienie
  • Wprowadź dane swojej karty
  • Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin
  • Wprowadź kod uwierzytelniający, który otrzymasz w formie SMS na swój numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w naszym systemie.

Jak mogę dokonać płatności za pomocą Fitbit Pay?

 

Aby zapłacić zegarkiem:

  • Naciśnij i przytrzymaj lewy przycisk na zegarku przez 2 sekundy. Przesuń palcem do ekranu płatności, jeśli nie jest wyświetlany
  • Jeśli pojawi się monit, wprowadź 4-cyfrowy kod PIN zegarka. Twoja domyślna karta pojawi się na ekranie
  • Aby zapłacić domyślną kartą, przytrzymaj nadgarstek w pobliżu terminala płatniczego
  • Gdy płatność się powiedzie, zegarek wibruje, a na ekranie pojawi się potwierdzenie

Bezpieczeństwo

 

Bezpieczeństwo

  • Korzystanie z Fitbit Pay jest bezpieczniejsze niż używanie tradycyjnej karty kredytowej lub debetowej
  • Każda transakcja Fitbit Pay wymaga użycia osobistego 4-cyfrowego kodu PIN w celu dodatkowej ochrony
  • Numer Twojej karty i tożsamość nie są udostępniane sprzedawcy, a rzeczywiste numery kart nie są przechowywane na Twoim urządzeniu – zamiast tego używany jest unikalny numer tokena