
W ostatnim czasie odnotowaliśmy przypadki połączeń telefonicznych do klientów Banku, w których oszuści podszywają się pod pracowników Banku. Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu naszego Banku 17 22 20 526 lub nazwa naszego Banku.
Dlaczego gdy dzwonią oszuści, widać numer naszej infolinii?
Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu – w tym infolinię banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem naszych systemów bezpieczeństwa.
Stosuj się do następujących zasad bezpieczeństwa:
- Nigdy nie podawaj przez telefon loginu i hasła do bankowości internetowej.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
- Nigdy nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Bardzo dokładnie czytaj treść otrzymywanych od nas SMS-ów, żeby wiedzieć, czego konkretnie dotyczą!
- Nie podawaj przez telefon swojego numeru PESEL.
- Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu.
Oszustwo lub jego usiłowanie zgłoś w naszym Banku i złóż zawiadomienie na Policji!
Pamiętaj bądź ostrożny, kontaktuj się z BANKIEM korzystając z zasady: „rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund”. Następnie, połącz się z Bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie