Uwaga na próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może również wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji, dzwonią, aby potwierdzić wykonanie fikcyjnej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Mogą podawać się również za pracowników Poczty i informować Państwa o przesłaniu na Państwa adres przesyłki z Banku. To tylko pretekst, by ustalić dodatkowe dane potrzebne do realizacji oszustwa.

 

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj przez telefon nieznanej osobie swoich danych osobowych, adresu i informacji w jakim banku posiadasz rachunek.
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Infolinią Banku.

 

Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy