Pomoc i informacje

Godziny graniczne przelewów

Polityka Prywatności Aplikacji Mobilnej

Przydatne informacje

Komunikat w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych

Bank Spółdzielczy w Ropczycach (Bank) informuje, że obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.).

Dla zapewnienia zgodności z wymogami wskazanego Rozporządzenia należy umieszczać na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujące informacje:

  • numer rachunku zleceniodawcy oraz numer rachunku odbiorcy,
  • pełną nazwę / imię i nazwisko zleceniodawcy,
  • pełną nazwę / imię i nazwisko odbiorcy,
  • pełny adres zleceniodawcy: miasto, nazwa ulicy z numerem domu i lokalu

Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy, ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej Rozporządzenia mogą powodować:

  • opóźnienie w wykonaniu zleconego przelewu,
  • odrzucenie przelewu
  • wstrzymanie przelewu.

W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnianie:

  • danych zleceniodawcy i odbiorcy w przypadku dyspozycji papierowych,
  • danych odbiorcy dla płatności dokonywanych za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej (prosimy o sprawdzenie czy dane kontrahentów, które mają Państwo zapisane w swoich systemach lub w systemie bankowości internetowej naszego Banku są kompletne, tj. zgodne z powyższym zakresem danych).

Powyższe dane nie powinny zawierać inicjałów, pseudonimów, nieoficjalnych zwrotów lub skrótów, poza ogólnie przyjętymi dla form prawnych.

Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych zleceniodawcy i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają).

Ponadto w związku ze wskazanym Rozporządzeniem pracownicy Banku będą prosić Państwa o okazanie dokumentu tożsamości w przypadku dokonywania transferów środków pieniężnych, w tym wpłat gotówkowych, bez względu na kwotę transakcji.

Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.

Przelewy zagraniczne na rachunek w Banku Spółdzielczym w Ropczycach

Aby dokonać przelewu zagranicznego, na rachunek w Banku Spółdzielczym w Ropczycach należy wpisać numer rachunku bankowego wraz z kodem kraju tj. kodem PL.

Jest to numer w standardzie IBAN (skrót od International Bank Account Number).

Przykładowy numer rachunku Banku Spółdzielczym w Ropczycach w standardzie IBAN :

PL 88 9171 0000 0000 2154 1542 0010

W przypadku przelewów zagranicznych na rachunek w Banku Spółdzielczym w Ropczycach może być potrzebne wpisanie kodu SWIFT (BIC).  Niewpisanie kodu SWIFT (BIC) banku może być równoznaczne z poniesieniem znacznie wyższej opłaty za realizację przelewu.

SWIFT CODE (BIC) to kod identyfikujący dany bank. Jest unikalny, przypisany do konkretnej instytucji bankowej, co ułatwia szybkie zaksięgowanie przelewu międzynarodowego. Standardowo kod BIC składa się z 8 znaków (cyfr lub liter).

Kod SWIFT CODE (BIC) Banku Spółdzielczego w Ropczycach to:   POLUPLPR

PSD2

Informacje dla dostawców usług (TPP)

Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera

LINK DO PORTALU DEVELOPERA

https://psd2-pdev.bsropczyce.pl/

Raport dostępności API PSD2 i bankowości internetowej:

Raport dostępności API PSD2 i bankowości internetowej

Kanały szybkiego blokowania zdalnego dostępu do rachunku

W sytuacji, gdy podejrzewasz atak hakera na twój komputer lub telefon, możesz błyskawicznie zablokować wszystkie lub pojedyncze kanały zdalnego dostępu do rachunku internetowego.

 

Jak to zrobić ?

 

Jeśli chcesz zablokować wszystkie kanały dostępu :

 

– wyślij SMS o treści  BW#Identyfikator na numer 661 001 526  z numeru telefonu wskazanego w banku. W miejscu słowa Identyfikator wpisz swój Identyfikator bankowości internetowej.

– wyślij SMS o treści  BW#Identyfikator#Pesel na numer 661 001 526  z dowolnego numeru telefonu. W miejscu słowa Identyfikator wpisz swój Identyfikator bankowości internetowej a w miejscu słowa Pesel wpisz Pesel użytkownika, którego chcesz zablokować.

 

Jeśli chcesz zablokować tylko bankowość internetową :

 

– wyślij SMS o treści  BI#Identyfikator na numer 661 001 526  z numeru telefonu wskazanego w banku. W miejscu słowa Identyfikator wpisz swój Identyfikator bankowości internetowej.

– wyślij SMS o treści  BI#Identyfikator#Pesel na numer 661 001 526  z dowolnego numeru telefonu. W miejscu słowa Identyfikator wpisz swój Identyfikator bankowości internetowej a w miejscu słowa Pesel wpisz Pesel użytkownika, którego chcesz zablokować.

 

Jeśli chcesz zablokować tylko Aplikację Mobilną :

 

– wyślij SMS o treści  BM#Identyfikator na numer 661 001 526  z numeru telefonu wskazanego w banku. W miejscu słowa Identyfikator wpisz swój Identyfikator bankowości internetowej.

– wyślij SMS o treści  BM#Identyfikator#Pesel na numer 661 001 526  z dowolnego numeru telefonu. W miejscu słowa Identyfikator wpisz swój Identyfikator bankowości internetowej a w miejscu słowa Pesel wpisz Pesel użytkownika, którego chcesz zablokować.

Euro-Fatca

Polska, jako państwo członkowskie Unii Europejskiej oraz Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – zobowiązała się do wymieniania z innymi państwami informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe.

Celem realizacji powyższych zobowiązań, polski Parlament uchwalił Ustawę z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Dz.U. z 2017 r. poz. 648), implementującą do polskiego porządku prawnego wymóg automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania.

Działając w świetle ww. Ustawy, Bank BPS S.A. zobowiązany jest określić, rezydencję podatkową swoich Klientów. W celu uzyskania tych informacji, Bank BPS S.A. będzie korzystał z danych, które już posiada o swoich Klientach, może również poprosić o dostarczenie brakujących danych.

Jeżeli Klient okaże się rezydentem podatkowym innego kraju, Bank BPS S.A. zobowiązany będzie do przekazania za pośrednictwem Szefa Krajowej Administracji Skarbowej informacji na temat tych klientów, które w dalszej kolejności będą przekazywane do właściwych zagranicznych organów podatkowych.

WAŻNE INFORMACJE:

Bank BPS S.A., począwszy od dnia 01.05.2017 r. zwraca się do wszystkich Klientów zainteresowanych nabyciem następujących produktów bankowych: rachunków ROR, rachunków bieżących, rachunków pomocniczych, lokat terminowych, rachunków powierniczych, otwartych mieszkaniowych rachunków powierniczych, kart kredytowych, o złożenie stosownego Oświadczenia dotyczącego rezydencji podatkowej.

Niezłożenie przez Klienta ww. Oświadczenia o statusie rezydencji podatkowej uniemożliwi Bankowi prowadzenie dla tego Klienta umów ww. produktów bankowych.

Jednocześnie dla Klientów, którzy posiadają na dzień 30.04.2017 r. ww. produkty bankowe, Bank BPS S.A. sam określi rezydencję podatkową, korzystając z informacji, które już posiada o swoich Klientach, zastrzegając sobie możliwość zwrócenia się z prośbą o dostarczenie i uzupełnienie brakujących informacji.

W przypadku pytań dotyczących indywidualnej sytuacji podatkowej, prosimy skontaktować się z niezależnym doradcą, gdyż Bank BPS S.A. nie świadczy usług doradztwa podatkowego.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Infolinią Bank BPS S.A. czynną 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerami telefonów: 0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora) lub (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora).

 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

  • Czym jest CRS i EURO-FATCA?

W lutym 2014 roku Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) opublikowała nowy standard dotyczący automatycznej wymiany informacji w celach podatkowych (zwany potocznie „CRS”).

Model automatycznej wymiany informacji podatkowych pomiędzy krajami Unii Europejskiej wprowadzony został do jej porządku prawnego dyrektywą Rady 2014/107/UE z dnia 9 grudnia 2014 r., która zmieniła dyrektywę 2011/16/UE w zakresie obowiązkowej automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania (D. Urz. UE z 16/12/2014 r. L 359/1) – (potocznie zwanym „EURO-FATCA”).

Z uwagi na powyższe okoliczności, regulacje dotyczące automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania, potocznie określa się mianem „Euro-FATCA” alternatywnie „CRS”.

  • Jaka jest podstawa prawna w Polsce dotycząca EURO – FATCA i kiedy wchodzi w życie?

W Polsce została uchwalona Ustawa z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Dz. U. 2017 poz. 648), która obowiązuje swoim zakresem instytucje finansowe począwszy od dnia 1 maja 2017 r.

  • Kogo dotyczy EURO-FATCA?

EURO-FATCA dotyczy wszystkich Klientów Indywidualnych i Klientów Instytucjonalnych.

  • Jakie produkty bankowe są objęte EURO-FATCA?

Produkty bankowe oferowane przez Bank BPS S.A.: rachunki ROR, rachunki bieżące, rachunki pomocnicze, lokaty terminowe, rachunki powiernicze, otwarte mieszkaniowe rachunki powiernicze, karty kredytowe.

  • Czy złożenie w banku Oświadczenia o rezydencji podatkowej w przypadku zawierania nowej umowy o produkt jest konieczne?

Tak. Stosownie do przepisów Ustawy pobranie Oświadczenia w toku otwierania rachunku jest elementem obligatoryjnym do jego otwarcia. W przypadku odmowy złożenia przez Klienta przedmiotowego Oświadczenia, Bank BPS S.A. odmówi zawarcia stosownej umowy i otwarcia rachunku produktu.

  • Jak często Klienci są zobowiązani do przekazywania informacji o swojej rezydencji podatkowej do Banku BPS S.A.?

Po złożeniu przez Klienta w Banku BPS S.A. ważnego Oświadczenia, kolejne będzie konieczne jedynie w przypadku aktualizacji informacji danych osobowych lub jeśli Bank BPS S.A. uzna, że status rezydencji podatkowej mógł ulec zmianie.

  • Jakie informację Bank BPS S.A. będzie przekazywał do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej?

Bank BPS S.A. będzie przekazywał informacje dotyczące Klienta (m.in. imię i nazwisko/ nazwę, adres/siedzibę, TIN –numer identyfikacji podatkowej) oraz posiadanych przez niego rachunków (m.in. identyfikator rachunku, saldo rachunku).

  • Od czego zależy przynależność rezydencji podatkowej?

Zdefiniowanie kraju rezydencji podatkowej zależy od kilku czynników m.in.: oceny dokonanej na podstawie ustaw podatkowych, umów międzynarodowych oraz innych okoliczności. W przypadku pytań dotyczących kraju rezydencji podatkowej, każdy Klient zobowiązany jest skontaktować się z niezależnym doradcą, gdyż Bank BPS S.A. nie świadczy usług doradztwa podatkowego lub prawnego.

Polityka Prywatności strony www

Bank Spółdzielczy w Ropczycach dokłada szczególnej staranności w zakresie ochrony prywatności zarówno obecnych, jak i potencjalnych Klientów korzystających z bankowych serwisów internetowych. Tym samym przekazujemy ogólne informacje dotyczące zasad gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania przez nasz Bank informacji o użytkownikach serwisu internetowego www.bsropczyce.pl

1) Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2) Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies stosowane w serwisie internetowym Banku nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników, które pozwoliłyby na ich jednoznaczną identyfikację jako Klientów Banku bądź indywidualne osoby.

3) Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu.

4) W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

5) W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika.

6) W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

7) Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

8) Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

 
Informacje w sprawie sankcji na Rosję i Białoruś

Komunikat w sprawie transakcji osób/podmiotów pochodzących z Federacji Rosyjskiej i Białorusi

W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że Bank Spółdzielczy w Ropczycach nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z odrzuceniem płatności z/do ww. krajów. Zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez UE, USA, organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.

 

Ograniczenia w realizacji przekazów z/do Rosji i Białorusi

30-11-2022

W związku z jednogłośnym przyjęciem 28.11.2022 r. przez Radę Unii Europejskiej decyzji o dodaniu naruszania sankcji do unijnego wykazu przestępstw zamieszczonego w Traktacie o funkcjonowaniu UE, Bank Spółdzielczy w Ropczycach podjął decyzję o wprowadzeniu kolejnych ograniczeń w realizacji przekazów z/do Rosji i Białorusi.

Ograniczenia będą dotyczyć przekazów stanowiących płatność za transport na/z Białorusi towarów sankcjonowanych na terenie Rosji, dla których przekazane dokumenty świadczą o tym, że wymiana towaru dotyczy Rosji.

Jeżeli produkt objęty sankcjami wywieziony z UE do państwa trzeciego, w szczególności Białorusi, ma docelowo trafić do odbiorcy na terenie Rosji, Bank Spółdzielczy w Ropczycach uznaje to jako udział w programie obchodzenia sankcji. Realizacja takich przekazów, w ocenie Banku Spółdzielczego w Ropczycach, mogłaby zostać uznana przez instytucje nadzorcze za jawny udział w obchodzeniu sankcji. W związku z tym takie przekazy będą zwracane do nadawcy.

Podstawa prawna: Artykuł 12 Rozporządzenia 833/2014 z 31.07.2014 r.: „Zakazuje się świadomego i umyślnego udziału w działaniach, których celem lub skutkiem jest obejście zakazów ustanowionych niniejszym rozporządzeniem” (link do rozporządzenia – ZOBACZ)